Permakultura a její inspirace pro oblast společného (inkluzivního) vzdělávání

Obsah hlavního článku

Monika Janáková

Abstrakt

Text je kratším zamyšlením nad podněty, které může přinést permakultura do inkluzivního vzdělávání.

Metriky

Metriky se nahrávají ...

Podrobnosti článku

Jak citovat
Janáková, M. (2021). Permakultura a její inspirace pro oblast společného (inkluzivního) vzdělávání. Envigogika, 16(2). https://doi.org/10.14712/18023061.630
Sekce
Inspirace

Reference

Alderslowe, L., Amus, G., Deshaies, D. (2018). Péče o zemi, péče o lidi a spravedlivé dělení ve vzdělávání. Praha.

Bartoňová, M., Vítková, M. (2016). Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vydání. Brno: Paido Brno.

Bartoňová, M., Vítková, M. (2016). Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. 3. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita.

Fukuoka, M. (1998). Revoluce jednej slamky. AlterNativa.

Grandinová, T. (2016). Jiní … Ne horší. Praha.

Grandinová, T. (2015). Jak to vidím já. Osobní pohled na autismus a Aspergův syndrom. Praha

Holmgren, D. (2006). Permakultura: principy a cesty nad rámec trvalé udržitelnosti. Svojanov: PermaLot.

Janoušková, S., Kukal, P. (2008). Environmentální výchova v příbězích. Praha: Fortuna. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:29832e90-5dcd-11e5-bc53-005056827e52

Hájková, V., Strnadová, I. (2010). Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Vydání 1. Praha: Grada, 2010.

Lechta, V. (2010). Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál.

Mollison, B. (2012). Úvod do Permakultury. Brdárka (Slovensko): Alter Nativa.

Maser, Ch. (1996). Přeměněný les. Abies.

Krajhanzl, A. (2014). Psychologie vztahu k životnímu prostředí. Brno: Lipka.

Lojdová, K. a kol. (2018). Pedagogická orientace. „Být jiný v české základní škole“. Vol 28, No 2.

Máchal, A., Nováčková, H., Sobotová, L. a kol. (2012). Úvod do environmentální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání. Brno: Lipka.

Nátr, L. (2005). Rozvoj trvale neudržitelný. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze.

Pike, G., Selby, D. (1994). Globální výchova. Praha: Grada.

Whitefield, P. (1996). Permakultura v kostce. Praha: Synergie.

Sartoriusová, G. (2002). Rostliny si pomáhají. Granit s.r.o.

Šula, B. (2002). Pohádky o květinách. Praha: Junák – svaz skautů a skautek, Tiskové a distribuční centrum.

Svoboda, J. (2009). Kompletní návod k vytvoření ekozahrady a rodového statku. Praha: Smart Press.

Vladislav, J. (2013). Proměny: legendy o stromech a květinách. Praha: Malvern.

Wohlleben, P. (2016). Tajný život stromů. Rájec-Jestřebí.