Permaculture and its inspiration for inclusive education
Main Article Content
Abstract
The text is a shorter reflection on the inspirations that permaculture can bring to inclusive education.
Metrics
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The publication of the journal is carried out in accordance with Czech law, in particular the Press Act No. 46/2000 Coll., the Copyright Act No. 121/2000 Coll., and the laws of the European Union. In accordance with the relevant provisions of Act No. 121/2000 Coll., the Copyright Act, as amended, the rights to published texts are always held by their author. The journal has only the right to use the text in the sense of its distribution through its printed and electronic form, in accordance with the provisions of Article 12(4)(b) of the Copyright Act.
References
Alderslowe, L., Amus, G., Deshaies, D. (2018). Péče o zemi, péče o lidi a spravedlivé dělení ve vzdělávání. Praha.
Bartoňová, M., Vítková, M. (2016). Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vydání. Brno: Paido Brno.
Bartoňová, M., Vítková, M. (2016). Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. 3. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita.
Fukuoka, M. (1998). Revoluce jednej slamky. AlterNativa.
Grandinová, T. (2016). Jiní … Ne horší. Praha.
Grandinová, T. (2015). Jak to vidím já. Osobní pohled na autismus a Aspergův syndrom. Praha
Holmgren, D. (2006). Permakultura: principy a cesty nad rámec trvalé udržitelnosti. Svojanov: PermaLot.
Janoušková, S., Kukal, P. (2008). Environmentální výchova v příbězích. Praha: Fortuna. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:29832e90-5dcd-11e5-bc53-005056827e52
Hájková, V., Strnadová, I. (2010). Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Vydání 1. Praha: Grada, 2010.
Lechta, V. (2010). Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál.
Mollison, B. (2012). Úvod do Permakultury. Brdárka (Slovensko): Alter Nativa.
Maser, Ch. (1996). Přeměněný les. Abies.
Krajhanzl, A. (2014). Psychologie vztahu k životnímu prostředí. Brno: Lipka.
Lojdová, K. a kol. (2018). Pedagogická orientace. „Být jiný v české základní škole“. Vol 28, No 2.
Máchal, A., Nováčková, H., Sobotová, L. a kol. (2012). Úvod do environmentální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání. Brno: Lipka.
Nátr, L. (2005). Rozvoj trvale neudržitelný. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
Pike, G., Selby, D. (1994). Globální výchova. Praha: Grada.
Whitefield, P. (1996). Permakultura v kostce. Praha: Synergie.
Sartoriusová, G. (2002). Rostliny si pomáhají. Granit s.r.o.
Šula, B. (2002). Pohádky o květinách. Praha: Junák – svaz skautů a skautek, Tiskové a distribuční centrum.
Svoboda, J. (2009). Kompletní návod k vytvoření ekozahrady a rodového statku. Praha: Smart Press.
Vladislav, J. (2013). Proměny: legendy o stromech a květinách. Praha: Malvern.
Wohlleben, P. (2016). Tajný život stromů. Rájec-Jestřebí.