Permakultura a její inspirace pro oblast společného (inkluzivního) vzdělávání
Obsah hlavního článku
Abstrakt
Text je kratším zamyšlením nad podněty, které může přinést permakultura do inkluzivního vzdělávání.
Metriky
Podrobnosti článku

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .
Vydávání časopisu probíhá v souladu s českým právem, zvláště Tiskovým zákonem 46/2000 Sb. a
Autorským zákonem 121/2000 Sb. a také zákony Evropské Unie. V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, v platném znění, je držitelem práv k publikovaným textům vždy jejich autor/ka. Časopis má pouze právo užít text ve smyslu jeho rozšíření prostřednictvím své tištěné i elektronické formy s ohledem na ustanovení § 12 odst. 4 písm. b) autorského zákona.
Reference
Alderslowe, L., Amus, G., Deshaies, D. (2018). Péče o zemi, péče o lidi a spravedlivé dělení ve vzdělávání. Praha.
Bartoňová, M., Vítková, M. (2016). Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vydání. Brno: Paido Brno.
Bartoňová, M., Vítková, M. (2016). Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. 3. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita.
Fukuoka, M. (1998). Revoluce jednej slamky. AlterNativa.
Grandinová, T. (2016). Jiní … Ne horší. Praha.
Grandinová, T. (2015). Jak to vidím já. Osobní pohled na autismus a Aspergův syndrom. Praha
Holmgren, D. (2006). Permakultura: principy a cesty nad rámec trvalé udržitelnosti. Svojanov: PermaLot.
Janoušková, S., Kukal, P. (2008). Environmentální výchova v příbězích. Praha: Fortuna. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:29832e90-5dcd-11e5-bc53-005056827e52
Hájková, V., Strnadová, I. (2010). Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Vydání 1. Praha: Grada, 2010.
Lechta, V. (2010). Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál.
Mollison, B. (2012). Úvod do Permakultury. Brdárka (Slovensko): Alter Nativa.
Maser, Ch. (1996). Přeměněný les. Abies.
Krajhanzl, A. (2014). Psychologie vztahu k životnímu prostředí. Brno: Lipka.
Lojdová, K. a kol. (2018). Pedagogická orientace. „Být jiný v české základní škole“. Vol 28, No 2.
Máchal, A., Nováčková, H., Sobotová, L. a kol. (2012). Úvod do environmentální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání. Brno: Lipka.
Nátr, L. (2005). Rozvoj trvale neudržitelný. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
Pike, G., Selby, D. (1994). Globální výchova. Praha: Grada.
Whitefield, P. (1996). Permakultura v kostce. Praha: Synergie.
Sartoriusová, G. (2002). Rostliny si pomáhají. Granit s.r.o.
Šula, B. (2002). Pohádky o květinách. Praha: Junák – svaz skautů a skautek, Tiskové a distribuční centrum.
Svoboda, J. (2009). Kompletní návod k vytvoření ekozahrady a rodového statku. Praha: Smart Press.
Vladislav, J. (2013). Proměny: legendy o stromech a květinách. Praha: Malvern.
Wohlleben, P. (2016). Tajný život stromů. Rájec-Jestřebí.