Vztah k místu: nonkognitivní učení žáků 1. stupně

Obsah hlavního článku

Jan Musil
https://orcid.org/0000-0001-9788-2924

Abstrakt

Místo jako geografický fenomén se do výuky propisuje mnohem dříve, než se žák ve školním prostředí setká se zeměpisem jako samostatným předmětem. Od narození vnímaný a rozvíjený vztah k místu se ukazuje jako důležitá součást přírodovědné gramotnosti a vykazuje v rámci i tak malého geografického prostoru, jakým se může zdát Česko, signifikantní rozdíly. Předkládaný text řeší teoretické ukotvení pojmu vztah k místu do českého kurikula a zachycuje vazby mezi výstupy kurikula s důrazem na environmentální výchovu a obecné zásady místně zakotveného učení a mezi žákovským pojetím místa, jeho hodnocením a nástrojem, prostřednictvím něhož tento fenomén můžeme zkoumat.

Metriky

Metriky se nahrávají ...

Podrobnosti článku

Jak citovat
Musil, J. (2025). Vztah k místu: nonkognitivní učení žáků 1. stupně. Envigogika, 20(1). https://doi.org/10.14712/18023061.683
Sekce
Inspirace