Studenti a vědci: jak vést dialog o klimatické změně

Obsah hlavního článku

Jana Dlouhá
http://orcid.org/0000-0002-9660-5594
Jiří Dlouhý
https://orcid.org/0000-0002-5040-9395

Abstrakt

Klimatická změna se začíná ohlašovat citelnými problémy, na což upozorňují studenti sdružení v celosvětovém hnutí Fridays for Future. Stávkuje se i v České republice, to ale není jediná aktivita, kterou studenti vyvíjejí. Zapojují se do dialogu s celospolečensky významnými aktéry, například vědci, od kterých očekávají podporu nejen argumentační, ale také morální. Jak by měl již zahájený dialog mezi vědci a studenty pokračovat a co by mohlo být jeho výsledkem, to se snaží nabídnout tento text. Je o diskusi, má diskusní charakter, a k diskusi také vyzývá – uvítáme jakékoli podněty, které by pomohly tuto debatu dále rozvinout.

Metriky

Metriky se nahrávají ...

Podrobnosti článku

Jak citovat
Dlouhá, J., & Dlouhý, J. (2019). Studenti a vědci: jak vést dialog o klimatické změně. Envigogika, 14(1). https://doi.org/10.14712/18023061.593
Sekce
Inspirace
Biografie autora

Jana Dlouhá, Centrum pro otázky životního prostředí UK

Odpovědný redaktor Envigogiky. Výzkumník v Centru pro otázky životního prostředí UK, spoluzakladatel znalostní báze Enviwiki; vice-prezident mezinárodní sítě vysokých škol Copernicus Alliance. Zabývá se transformací vzdělávacího systému i metod; k odborným zájmům patří elektronická média, otevřené vzdělávací zdroje, sociální učení a participativní postupy ve veřejném dialogu.

Nejaktuálnější články stejného autora (stejných autorů)

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>