Vzájemné působení hodnot humanismu a holismu jako nezbytné hnací síly vzdělávání pro udržitelný rozvoj na regionální úrovni. The interaction of Humanism values and Holism values as a necessary driving force of the Education for Sustainable Development at the regional level
Obsah hlavního článku
Abstrakt
Svět více než kdy jindy potřebuje vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Jádrem Agendy 2030 je 17 cílů udržitelného rozvoje a jejich 169 úkolů. Jejich rozsah a ambice byly posíleny v porovnání s Rozvojovými cíli tisíciletí přijatými v roce 2000. Tři rozměry udržitelného rozvoje (environmentální, sociální a ekonomický) jsou nyní integrovány průřezově. Cíle reagují na všechny výzvy udržitelného rozvoje, jako jsou klima, biologická rozmanitost, energie, voda, ale také chudoba, rovnost žen a mužů, hospodářská prosperita, mír, zemědělství a vzdělávání.
Metriky
Podrobnosti článku
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .
Reference
Angela Barthes, Yves Alpe. Les ” éducations à ”, un changement de logique éducative ? L’exemple de l’éducation au développement durable à l’université. Spirale - Revue de Recherches en Éducation , Association pour la Recherche en Education (ARED), 2012, pp.197-209. ffhal-00962201f
http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001812/181270f.pdf
https://www.education.gouv.fr/l-education-au-developpement-durable-7136
Michel de Montaigne – Les Essais - (1572) – Editions Gallimard – 2009
François Rabelais – Pantagruel – (1532) - Editions Flammarion - 1993
François Rabelais – Gargantua – (1534) – Editions Flammarion – 2016
Erasme – Eloge de la folie – (1509) - Editions Flammarion – 2016
Jean-Jacques Rousseau – Emile ou De l' éducation – (1762) – Editions Flammarion, 2009
Denis Diderot – L'Encyclopédie
Education holistique – https://gaz.wiki/wiki/Holistic_education
John Locke – Some thoughts concerning education - 3rd edition enlarged (1699) London : A. and J. Churchill
Philippe Hamou, « Introdnction » dans L'essai sur l'entendement humain (Locke), Paris, Librairie Générale Française, 2009
Roger Woolhouse, « Locke's theory of knowledge », The Cambridge Companion to Locke, 1997
Locke, idées, langage et connaissance, Geneviève Brykman, éditions Ellipses, Paris, 2001
Voltaire – Candide (1759)- Editions Belin-Gallimard, 2011
Montesquieu – De l'Esprit des Lois (1748) – Anthologie - Editions Flammarion, 2019
www.education.gouv.fr/bo/2007/14/MENE0700821C.htm
www.education.gouv.fr/bo/20/Hebdo36/MENE2025449C.htm
UNESCO – recueil de bonnes pratiques – développement durable