Vzájemné působení hodnot humanismu a holismu jako nezbytné hnací síly vzdělávání pro udržitelný rozvoj na regionální úrovni.
The interaction of Humanism values and Holism values as a necessary driving force of the Education for Sustainable Development at the regional level
DOI:
https://doi.org/10.14712/18023061.651Klíčová slova:
lidské hodnoty, holismus, vzdělávání pro udržitelný rozvoj, regionální úroveňAbstrakt
Svět více než kdy jindy potřebuje vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Jádrem Agendy 2030 je 17 cílů udržitelného rozvoje a jejich 169 úkolů. Jejich rozsah a ambice byly posíleny v porovnání s Rozvojovými cíli tisíciletí přijatými v roce 2000. Tři rozměry udržitelného rozvoje (environmentální, sociální a ekonomický) jsou nyní integrovány průřezově. Cíle reagují na všechny výzvy udržitelného rozvoje, jako jsou klima, biologická rozmanitost, energie, voda, ale také chudoba, rovnost žen a mužů, hospodářská prosperita, mír, zemědělství a vzdělávání.
Metriky
Reference
Angela Barthes, Yves Alpe. Les ” éducations à ”, un changement de logique éducative ? L’exemple de l’éducation au développement durable à l’université. Spirale - Revue de Recherches en Éducation , Association pour la Recherche en Education (ARED), 2012, pp.197-209. ffhal-00962201f
http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001812/181270f.pdf
https://www.education.gouv.fr/l-education-au-developpement-durable-7136
Michel de Montaigne – Les Essais - (1572) – Editions Gallimard – 2009
François Rabelais – Pantagruel – (1532) - Editions Flammarion - 1993
François Rabelais – Gargantua – (1534) – Editions Flammarion – 2016
Erasme – Eloge de la folie – (1509) - Editions Flammarion – 2016
Jean-Jacques Rousseau – Emile ou De l' éducation – (1762) – Editions Flammarion, 2009
Denis Diderot – L'Encyclopédie
Education holistique – https://gaz.wiki/wiki/Holistic_education
John Locke – Some thoughts concerning education - 3rd edition enlarged (1699) London : A. and J. Churchill
Philippe Hamou, « Introdnction » dans L'essai sur l'entendement humain (Locke), Paris, Librairie Générale Française, 2009
Roger Woolhouse, « Locke's theory of knowledge », The Cambridge Companion to Locke, 1997
Locke, idées, langage et connaissance, Geneviève Brykman, éditions Ellipses, Paris, 2001
Voltaire – Candide (1759)- Editions Belin-Gallimard, 2011
Montesquieu – De l'Esprit des Lois (1748) – Anthologie - Editions Flammarion, 2019
www.education.gouv.fr/bo/2007/14/MENE0700821C.htm
www.education.gouv.fr/bo/20/Hebdo36/MENE2025449C.htm
UNESCO – recueil de bonnes pratiques – développement durable
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2022 Françoise Laveuve

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .
Vydávání časopisu probíhá v souladu s českým právem, zvláště Tiskovým zákonem 46/2000 Sb. a
Autorským zákonem 121/2000 Sb. a také zákony Evropské Unie. V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, v platném znění, je držitelem práv k publikovaným textům vždy jejich autor/ka. Časopis má pouze právo užít text ve smyslu jeho rozšíření prostřednictvím své tištěné i elektronické formy s ohledem na ustanovení § 12 odst. 4 písm. b) autorského zákona.