Project-based teaching in science subjects
Main Article Content
Abstract
The survey concludes that 88% of schools implemented at least one project. Schools prefer short projects that last one week in total, which are implemented in one class only and within the framework of one science subject. Most of them are prepared and organized by one teacher only. The main reason is minimal communication among teachers in school and the difficult organization of the project work.
Metrics
Article Details
References
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole - vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. 158 s. ISBN 987-80-246-1620-9
JANOUŠKOVÁ, Svatava. Environmentální výchova v RVP ZV [online]. c2005 [cit. 2010-02-20]. Dostupné z http://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZKA/275/ENVIRONMENTALNI-VYCHOVA-V-RVP-ZV.html
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 2001. 152 s. ISBN 80-7178-167-3.
KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž: Iuventa, 1995. 81 s. bez ISBN
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita. 2006. ISBN 80-210-4142-0.
LUKAVSKÁ, Eva. Pozor děti. Didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-52-X.
NAAR, Dalibor; KOUDELKOVÁ, Irena; ZERZÁŇOVÁ, Lenka; SLEJŠKOVÁ, Eva. Průvodce pro projektové vyučování. Praha: Zajímavé učení. Egredior o.s. 2004.
PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška; MAREŠ Jiří. Pedagogický slovník. 4. aktualizované vydání. Praha: Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8
PŘÍHODA, Václav. Reformní praxe školská. Praha: Československá grafická unie, 1936. 161 s. bez ISBN
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005.
SINGULE, František. Americká pragmatická pedagogika. John Dewey a jeho američtí následovníci. Praha: SPN, 1991. 197 s. ISBN 80-04-20715-4
SCHÄFER,Ulrich. Internationale Bibliographie zur Projektmethode in der Erziehung. Berlin: VWB-Verlag für Wissenschaft und Bildung, 1988. bez ISBN
ŠVECOVÁ, Milada; BENEŠ, Pavel; PUMPR, Václav; HERINK, J. Školní projekt jako kreativní forma výuky přírodovědných předmětů na základní a střední škole. Pedagogika. 2003, roč. 53, č.4, s. 396-403. ISSN 3330-3815.
TOMKOVÁ, Anna; KAŠOVÁ Jitka; DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. 176 s. ISBN 978-80-7367-527-1.
VALENTA, Josef; KASÍKOVÁ, Hana; SVOBODOVÁ, Eva; MAŠATOVÁ, Milada; MAŠATOVÁ, Milada; VYBÍRAL, Michal; PROVAZNÍK, Jaroslav; KAŠOVÁ, Jitka; BLÁHA, Jiří. Pohledy. Projektová metoda ve škole a za školou. Praha: Ipos Artama, 1993. 61 s. ISBN 80-7068-066-0.
VELINSKÝ, Stanislav. Individualizace metod jako základ zvýšené efektivity školské práce. I. Principy a motivy individualizace metod. Praha: Knihtiskárna Blahoslav. 1931. 581 s. bez ISBN
VELINSKÝ, Stanislav. Přibližme školu životu: plán soustavy životosměrného školení. Praha: Společnost pro individualisaci výchovy, 1946. 280 s. bez ISBN
VRÁNA, Stanislav. Učebné metody. Třetí doplněné vydání. Brno - Praha: sdružení Dědictví Komenského z Prahy ve spolupráci s Vydavatelským odborem Ú.S.J.U. v Brně. 1936. bez ISBN
ŽANTA, Rudolf. Projektová metoda: pokus o řešení pracovní školy. Praha 1934. bez ISBN