Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy
Obsah hlavního článku
Abstrakt
Metriky
Podrobnosti článku
Vydávání časopisu probíhá v souladu s českým právem, zvláště Tiskovým zákonem 46/2000 Sb. a
Autorským zákonem 121/2000 Sb. a také zákony Evropské Unie. V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, v platném znění, je držitelem práv k publikovaným textům vždy jejich autor/ka. Časopis má pouze právo užít text ve smyslu jeho rozšíření prostřednictvím své tištěné i elektronické formy s ohledem na ustanovení § 12 odst. 4 písm. b) autorského zákona.
Reference
BÍLEK, Martin. Why to Learn Science and Technology? Selected Results of the International ROSE Project. In MECHLOVÁ, Erika (ed.) Information and Communication Technology in Education – Proceedings. Ostrava: University of Ostrava, 2005, s. 11 – 14, ISBN 80-7368-081-5.
CÍDLOVÁ, Hana, ŠIBOR, Jiří (eds.) Příprava učitelů chemie na environmentální výchovu a výchovu k trvale udržitelnému rozvoji – Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2007, ISBN 978-80-210-4504-0.
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007, ISBN 978-80-7315-147-8.
FRANĚK, Marek. Psychosociální faktory ovlivňující úspěšnost environmentální výchovy. [on-line] [cit. 2010-09-01] Dostupné na WWW: http://www.volny.cz/evans01/sisyfos/fr_studie.rtf
GEDROVICS, Janis, BÍLEK, Martin, JANIUK, Ryszard Matej, MOJSA, Robert, MOZHEIKA, Daina, ŘÁDKOVÁ, Olga. Trendy v zájmech a postojích patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Acta Fac. Paed. Univ. Tyrnaviensis, Ser. D., Supplementum 2, Nr. 12, 2008, s. 13 – 17, ISBN 978-80-8082-182-1.
GEDROVICS, Janis. The International Comparative Project ROSE and the Place of Chemistry in it. In Konferences Kimijas izglitiba skola- 2005 rakstu krajums. Riga: LU Akadeemiskais apgaads, 2005, p. 46 – 54, ISBN 9984-783-11-1.
KRAJHANZL, Jan. Psychologické pojmosloví charakteristiky vztahu jedince k přírodě. Praha: FF UK, 2007. [Anotace disertační práce].
SCHREINER, Camilla, SJØBERG, Svein. Sowing the seeds of ROSE. Background, Rationale, Questionnaire Development and Data Collection for ROSE (The Relevance of Science Education) - a comparative study of students' views of science and science education. Acta Didactica, 4/2004, Oslo: Dept. of Teacher Education and School Development, University of Oslo, 2004, ISSN 1502-2013.
SCHREINER, Camilla, SJØBERG, Svein. Optimists or Pessimists? How do young people relate to environmental challenges? [on-line] [cit. 2010-05-24] Dostupné na WWW: http://www.ils.uio.no/forskning/rose/
SCHREINER, Camilla. Exploring a ROSE-garden Norwegian Youths Orientations toward Science – Seen as Signs of Late Modern Identities [Dissertation]. Oslo: Faculty of Education University of Oslo, 2006.
SJØBERG, Svein. Science for the Children? Report from the Science and Scientist – project. Acta Didactica, 1/2002. Oslo : Dept. of Teacher Education and School Development, University of Oslo, 2002, ISSN 1502-2013.
UITTO, Anna, JUUTI, Kalle, LAVONEN, Jarri, MEISALO, Veijo. Who is responsible for sustainable development? Attitudes to environmental challenges: A survey of Finnish 9th grade comprehensive school students. In LAINE, Anu, LAVONEN, Jarri, MEISALO, Veijo (eds.). Current Research on Mathematics and Science Education. Research Report 253, Helsinky: University of Helsinky, 2005, pp. 80-102.