Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy
Obsah hlavního článku
Abstrakt
Metriky
Podrobnosti článku
Reference
BÍLEK, Martin. Why to Learn Science and Technology? Selected Results of the International ROSE Project. In MECHLOVÁ, Erika (ed.) Information and Communication Technology in Education – Proceedings. Ostrava: University of Ostrava, 2005, s. 11 – 14, ISBN 80-7368-081-5.
CÍDLOVÁ, Hana, ŠIBOR, Jiří (eds.) Příprava učitelů chemie na environmentální výchovu a výchovu k trvale udržitelnému rozvoji – Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2007, ISBN 978-80-210-4504-0.
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007, ISBN 978-80-7315-147-8.
FRANĚK, Marek. Psychosociální faktory ovlivňující úspěšnost environmentální výchovy. [on-line] [cit. 2010-09-01] Dostupné na WWW: http://www.volny.cz/evans01/sisyfos/fr_studie.rtf
GEDROVICS, Janis, BÍLEK, Martin, JANIUK, Ryszard Matej, MOJSA, Robert, MOZHEIKA, Daina, ŘÁDKOVÁ, Olga. Trendy v zájmech a postojích patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Acta Fac. Paed. Univ. Tyrnaviensis, Ser. D., Supplementum 2, Nr. 12, 2008, s. 13 – 17, ISBN 978-80-8082-182-1.
GEDROVICS, Janis. The International Comparative Project ROSE and the Place of Chemistry in it. In Konferences Kimijas izglitiba skola- 2005 rakstu krajums. Riga: LU Akadeemiskais apgaads, 2005, p. 46 – 54, ISBN 9984-783-11-1.
KRAJHANZL, Jan. Psychologické pojmosloví charakteristiky vztahu jedince k přírodě. Praha: FF UK, 2007. [Anotace disertační práce].
SCHREINER, Camilla, SJØBERG, Svein. Sowing the seeds of ROSE. Background, Rationale, Questionnaire Development and Data Collection for ROSE (The Relevance of Science Education) - a comparative study of students' views of science and science education. Acta Didactica, 4/2004, Oslo: Dept. of Teacher Education and School Development, University of Oslo, 2004, ISSN 1502-2013.
SCHREINER, Camilla, SJØBERG, Svein. Optimists or Pessimists? How do young people relate to environmental challenges? [on-line] [cit. 2010-05-24] Dostupné na WWW: http://www.ils.uio.no/forskning/rose/
SCHREINER, Camilla. Exploring a ROSE-garden Norwegian Youths Orientations toward Science – Seen as Signs of Late Modern Identities [Dissertation]. Oslo: Faculty of Education University of Oslo, 2006.
SJØBERG, Svein. Science for the Children? Report from the Science and Scientist – project. Acta Didactica, 1/2002. Oslo : Dept. of Teacher Education and School Development, University of Oslo, 2002, ISSN 1502-2013.
UITTO, Anna, JUUTI, Kalle, LAVONEN, Jarri, MEISALO, Veijo. Who is responsible for sustainable development? Attitudes to environmental challenges: A survey of Finnish 9th grade comprehensive school students. In LAINE, Anu, LAVONEN, Jarri, MEISALO, Veijo (eds.). Current Research on Mathematics and Science Education. Research Report 253, Helsinky: University of Helsinky, 2005, pp. 80-102.