Analýza průřezového tématu Environmentální výchova v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Obsah hlavního článku
Abstrakt
Metriky
Podrobnosti článku
Vydávání časopisu probíhá v souladu s českým právem, zvláště Tiskovým zákonem 46/2000 Sb. a
Autorským zákonem 121/2000 Sb. a také zákony Evropské Unie. V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, v platném znění, je držitelem práv k publikovaným textům vždy jejich autor/ka. Časopis má pouze právo užít text ve smyslu jeho rozšíření prostřednictvím své tištěné i elektronické formy s ohledem na ustanovení § 12 odst. 4 písm. b) autorského zákona.
Reference
AJZEN, Icek. The Theory of Planned Behavior. Organizational Behavior and Human Decision Process. 1991, vol. 50, p. 179-211. 0749-5978
ARDOIN, Nicole M. Sense of Place and Responsible Behavior: What the Research Says. [online] Yale School of Forestry and Environmental Studies. [Cit. 2009-02-01]. Dostupné na http://www.naaee.org/conferences/biloxi/n_ardoin_3_10008a.pdf
BENNETT, Dean B. Evaluating Environmental Education in Schools. A practical guide for teachers. [online] UNESCO-U NEP, Division of Science, Technical and Environmental Education, 1989. Available at http://unesdoc.unesco.org/images/0006/000661/066120eo.pdf
DISINGER, John F. Environment in the K-12 Curriculum: An Overview. InWILKE, Richard J. Environmental Education. Teacher Ressource Handbook. A Practical Guide for K-12 Environmental Education. Thousand Oaks: Corwin, 1997. p. 23-44.
DLOUHÁ, Regína. Analýza Rámcového vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání z pohledu globálního rozvojového vzdělávání. Praha: Člověk v tísni, 2004. Dostupné na http://www.varianty.cz/download/doc/stats/GrvE.pdf
Does Your Project Make a Difference? [online] Sydney: Department of Environment and Conservation, 2004. [Cit. 2008-07-20]. Dostupné na http://www.environment.nsw.gov.au/resources/community/projecteval04110.pdf
EMMONS, Katherine M. Perspectives on Environmental Action: Reflection and Revision Through Practical Experience. Journal of Environmental Education, 1997, vol. 28, no. 1, p. 34-44.
Excellence in Environmental Education - Guidelines for Learning (Pre K-12). North American Association for Environmental Education, 2004. [Cit. 2008-07-21]. Dostupné na http://www.naaee.org/npeee/learner_guidelines.php
HINES, Jody M.; HUNGERFORD, Harold R.; TOMERA, Audrey N. Analysis and Synthesis of Research on Responsible Environmental Behavior: A Meta-Analysis. The Journal of Environmental Education, 1986-7, Vol. 18, Iss. 2, p. 1-8. ISSN 0095-8964.
Hodnotící tabulka [interní dokument]. Praha: SSEV Pavučina, 2008.
HOGAN, Christine. Practical facilitation. A toolkit of techniques. London: Kogan Page, 2003. ISBN 0-7494-3827-4.
HORNOVÁ, Karolína. Environmentální výchova jako průřezové téma vzdělávacích programů pro ZŠ a nižší stupně gymnázia. [Bakalářská práce]. Praha: Univerzita Karlova, 2006. Dostupné na http://web.natur.cuni.cz/kudbi/soubory/prace_didaktika.pdf
Hungerford, Harold; Peyton, Ben R.; Wilke, Richard J. (1980) Goals for Curriculum Development in Environmental Education. The Journal of Environmental Education, Vol. 11, Is. 3, p. 42-47.
Hungerford, Harold R.; Volk, Trudi L. (1990) Changing Learner Behavior Through Environmental Education. The Journal of Environmental Education Vol. 21, Is. 3, p. 8-21
Kim, K. O. (2003). An inventory for assessing environmental education curricula. The Journal of Environmental Education, 34(2), 12-18.
KOHÁK, Erazim. (2006) Zelená svatozář. Praha: Slon
KOŽOUŠKOVÁ, Andrea. Environmentální přístup ke vzdělávání na 1. stupni základní školy. [Diplomová práce]. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
KVASNIČKOVÁ, Danuše. Výroční zpráva Klubu ekologické výchovy. [Cit. 2008-07-20]. Dostupné na http://www.generalhonza.wz.cz/vz2007.pdf
MÁCHAL, Aleš; ČINČERA, Jan; DAŇKOVÁ, Lenka; BROUKAL, Václav. Ekopedagogovo osmero 2007. [Interní materiál]. Praha: Pavučina, 2008.
Marcinowski, Thomas. Assessment in Environmental Education. In WILKE, Richard J. Environmental Education. Teacher Ressource Handbook. A Practical Guide for K-12 Environmental Education. Thousand Oaks: Corwin, 1997.
Metodický pokyn MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2008.
Metodický portál RVP [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2005-2009 [Cit. 2009-02-10]. Dostupné na http://www.rvp.cz
Mogensen, Finn. Environmental education - development and evaluation [online]. The Royal Danish School of Educational Studies. [Cit. 2004-06-21]. Dostupné na http://nibis.ni.schule.de/~beckmann/health/booklet/ee_start.htm
MOSELEY, Christine. Teaching for environmental literacy. The Clearing House, Vol. 74, 2000, Iss. 1., pg. 23-24. ISSN 0009-8655.
Östman, Leif; Öhman, Johan. Selective traditions within Environmental Education. Durban: World Environmental Education Congress, 2007.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2007.
Sdružení TEREZA Ekoškola. Kritéria pro získání titulu Ekoškola. [online] [Cit. 2008-08-02]. Dostupné na http://ekoskola.cz/images/stories/materialy/kriteria.pdf
SELLERS, Jennifer. Goals. In MEERA Evaluation Glossary. [online] . Dostupné z URL http://meera.snre.umich.edu
Schueller, S. K.; Yaffee, S. L.; Higgs, S. J. ; Mogelgaard, K.; DeMattia, E. A. Evaluation Sourcebook: Measures of Progress for Ecosystem- and Community-Based Projects. Ann Argot: Ecosystem Management Initiative, University of Michigan, 2006.
SIMMONS, Bora. Designing Evaluation for Education Projects. [online] Office of Education and Sustainable Development. [Cit. 2008-06-25] Dostupné na http://wateroutreach.uwex.edu/use/documents/NOAAEvalmanualFINAL.pdf
SIMMONS, Bora et. al. NONFORMAL Environmental Education Programs: Guidelines for Excellence. North American Association for Environmental Education, 2004. Dostupné na http://naaee.org/npeee/nonformal/nonformalguidelines.pdf
STERN, Paul C. Toward a Coherent Theory of Environmentally Significant Behavior. Journal of Social Issues. Vol. 56 (2000), n. 3, p. 407-424. ISSN 0022-4537.
STERN, Paul C.; DIETZ, Thomas; TROY, Abel; Guagnano, Gregory A., KALOF, Linda. A Value-Belief-Norm Theory of Support for Social Movements: The Case of Environmentalism. Human Ecology Review. Vol. 6 (1999), n. 6, p. 81-97. ISSN 1074-4827.
VOLK, Trudi. L. Integration and Curriculum Design. In WILKE, Richard J. Environmental Education. Teacher Ressource Handbook. A Practical Guide for K-12 Environmental Education. Thousand Oaks: Corwin, 1997. p. 45-76.
Vyhláška č. 317/2005 Sb. o studiu k výkonu specializovaných činností.
ŽÁRSKÁ, Magdaléna; ERMLOVÁ, Mariana; KUPKA, Ondřej; KLÁPŠTĚ, Petr; ZAJÍC, Jiří; ŠANTORA, Roman. Jak pracovat se stezkou. Praha: Junák, 2008. ISSN 1210-9827.