Moc v akci: možnosti a omezení v praxi vzdělávání pro udržitelný rozvoj
DOI:
https://doi.org/10.14712/18023061.131Abstrakt
Kontroverzní debaty o vzdělávání pro udržitelný rozvoj se přenášejí do oblasti výzkumné – v tomto případě je tématem oblast Foucaultova konceptu moci a znalostí. Autoři hledají souvislosti s jednáním vycházejícím z těchto skrytých předpokladů a domýšlejí důsledky pro vzdělávací praxi.Metriky
Reference
Bonnet, M (1999). Education for Sustainable Development: a coherent philosophy for environmental education? Cambridge Journal of Education. 29 (3): 313-324.
Burchell, G; Gordon, C & Miller, P (1991). The Foucault effect: studies in governmentality. The University of Chicago Press, Chicago.
Elliott, J (1999). Sustainable society and environmental education: future perspectives and demands for the educational system. Cambridge Journal of Education. 29 (3): 325-341.
Foucault, M (1978/1991). Governmentality, in: Burchell, G, Gordon, C, & Miller, P, The Foucault effect; Studies in governmentality. The University of Chicago Press, Chicago.
Foucault, M (1980). Power/knowledge: selected interviews & other writings 1972-1977.Pantheon, New York.
Foucault, M (1982). The subject and power, in: Faubion JD, Essential Works of Foucault 1954-1984, Volume 3: Power (pp 326-348).Penguin, London.
Jickling, B (2003). Environmental education and environmental advocacy. Revisited. Journal of Environmental Education. 34 (2): 20-27.
Jickling, B & Spork, H (1998). Education for the environment: a critique. Environmental Education Research. 4 (3): 309-328.
Rose, N (1998). Inventing our selves. Psychology, power, and personhood. Cambridge University Press, Cambridge.
Rose, N (1999). Powers of freedom. Reframing political thought. Cambridge University Press, Cambridge.
Sauvé, L (1999). Environmental education between modernity and postmodernity: searching for an integrating educational framework. Canadian Journal of Environmental Education. 4: 9-36.
Stables, A & Scott, W (2002). The quest for holism in education for sustainable development. Environmental Education Research. 8 (1): 53-60.
UNESCO (2005). Report by the Director-General on the United Nations Decade of Education for Sustainable Development: International Implementation Scheme and UNESCO’s Contribution to the Implementation of the Decade.Available on line at: http://portal.unesco.org/education/en/ev.phpURL_ID=36025&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html (accessed 7 September 2006).
Wals, AEJ & Jickling, B (2000). Process-based environmental education seeking standards without standardizing, in: BB Jensen, K Schnack & V Simovska (eds), Critical environmental and health education: research issues and challenges, pp. 127-149. The Danish University of Education, Research Centre for Environmental and Health Education, Copenhagen.
Öhman, M (forthcoming). Kropp och makt i rörelse (Body and power in motion). Örebro Studies in Sociology, Örebro University, Örebro.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Vydávání časopisu probíhá v souladu s českým právem, zvláště Tiskovým zákonem 46/2000 Sb. a
Autorským zákonem 121/2000 Sb. a také zákony Evropské Unie. V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, v platném znění, je držitelem práv k publikovaným textům vždy jejich autor/ka. Časopis má pouze právo užít text ve smyslu jeho rozšíření prostřednictvím své tištěné i elektronické formy s ohledem na ustanovení § 12 odst. 4 písm. b) autorského zákona.